Dah seminggu aku start Sem 3 kat UiTM ni n selama seminggu jugak la aku menumpang kat bilik Aimie sebab aku tak dapat duduk hostel. Nak duk rumah sewa macm menyusahkan. So sekarng ni tgh berusaha buat rayuan dengan pihak hostel. Harap2 dapat la duk hostel. huhu
Hoping that this sem 3 can be really nice to me. Takot sangat nak mulakan sem baru. Ak pun tak tahu kenapa aku takot sangat. Dah penat nak belajar sebenarnya. Errr.. padahal baru sem 3 kan? huhu.. Kalo bleh Sem ni tak nak main2 dah. Nak belajar betul2. Tapi tu lah, azam ni asyik duk main turun naik turun naik je. Cakap memang senang tp nak laksanakan tu susah tau..
Baru seminggu datang UiTM dah rasa homesick. Tapi hari tu masa cuti panjang kat umah, dah tak sabar nak datang UiTM sebab dah boring duk rumah. Siap buat perangai bagai lagi dengan family kan. Datang UiTM dengan sedikit rasa terkilan n merajuk dengan family sebab benda2 yg remeh. Well, aku kan cepat terasa n over sensitif. I know that. Tapi bila datang sini ma asyik kol sebab risau aku takde tempat tinggal yg tetap lagi. Rasa bersalah plak sebab sepanjang cuti kat umah, ak hanya bebankan ma je. huhu.. I miss my mum. *dah start nak sebak ni* Sob3..
Oh ya, hari tu beria ia nekad nak jimat sem ni. Tapi baru datang seminggu, ak dah habiskan RM 500 lebih. Beli barang2 keperluan n tershopping pakaian2 yg bukan keperluan, tapi kemahuan. Sumpah, memang susah giler nak lawan nafsu shopping dalam diri ni. Arghhh!!!
Ok, from now on, I must make sure myself to busy with things to do. Coz I dont want to think to much about all the shit things that always cross my mind. I dont want to think n care about him too much anymore. It just getting me sick. N hurt. I dont really understand, why I still feel lonely when I have my family n frends who cared much about me. Just becoz he seems like didnt care about me at all, then I put myself in an unhappy life? How stupid I am, right? Yeah, I have to move on. I cant put a hope anymore that me n him can be like before. I should learn to live with the new style of him. Yes, we still in a same relationship but the feeling of who u are in my life is different now. U are totally like a stranger now. I'll make sure that I can suit this new situation well soon. I will not put a hope on u anymore. Becoz I'm trying to practice a new skill of life now, which is 'redha'. Always redha n redha with what I have to go through in my life.
Some pics taken for this new sem.
Kuar shopping barg2 keperluan with Aimie.
Candle light dinner with ex rumet n friends.
Berkarok with Mc Sue.
Our first day for sem 3 in class.
Itu jelah sedikit coretan pembuka untuk Sem 3 ni. I need to put much effort this time. No more playing around, no more sakit hati or whatever. I'll try my best. Chaiyok2 Miera!! ^___________^
p/s: my new prinsip: perlu sentiasa redha n dont disturb people who seems to avoid u.










No comments:
Post a Comment